Med tekniken som tar stormsteg framåt och världen som blir mer och mer uppkopplad är det ännu viktigare att detaljhandeln hänger med i svängarna. Idag finns nämligen kunderna nästan lika mycket online som de finns i de fysiska butikerna. Därför är det viktigt att hålla måttet.

Detaljhandelns överlevnad

För det är faktiskt så enkelt. Vill du kunna uppfylla en ”100 % nöjd kund-garanti” behöver din detaljhandel ha en bra plattform även online. Inte bara en bra hemsida där det finns information om varor. Kunderna vill kunna handla online. Dessutom är mycket av marknadsföringen digital idag, reklamen måste synas där målgrupperna av kunder finns. Idag är det till stor del online och framförallt på sociala plattformar.

Lindex fattade tag om PIM

Ett strålande exempel är Lindex, som efter att ha svajat, nu står mer stadigt igen. Tack vare att de lagt ner mycket jobb med PIM. De fick ett helt nytt sätt att arbeta med, bland annat bilder till marknadsföring. Det i sin tur ökade försäljning över hela världen. Du hittar bra information online om vad PIM är och hur det kan hjälpa dig.

Digitalisering behöver inte vara svår. Ta en titt och se hur du kan få hjälp att skapa en sömlös upplevelse för dina kunder.